۷ راه برای افزایش کسب و کار B2B [مقاله جامع]

۷ راه برای افزایش کسب و کار B2B [مقاله جامع]

همانطور که چشم انداز بازاریابی دیجیتال به طور مداوم در حال تکامل است، بنابراین هر کسب و کاری لازم است که برای روند رو به رشد، خودش را با این تغییرات، هماهنگ کند.
اگر شما با این تغییرات هماهنگ نشوید، مطمئنا در فضای آنلاین نسبت به سایر رقبای خود عقب خواهید افتاد.

در واقع مهم نیست که نوع کسب و کار شما B2C یا B2B است، بلکه مهم این است که فعالیت تجاری خود را بهبود ببخشید. متاسفانه کسب و کار B2B به سادگی تجارت B2C نیست و چرخه فروش در تجارت B2B ضمن طولانی بودن و پیچیدگی بیشتر، به اعتماد تصمیم گیرندگان (خریداران) وابسته است. و در بیشتر موارد، کاربران، درگیر در کل فرایند خرید هستند.

این طور که در بالا گفته می شود، شما مطمئنا می توانید مخاطبان مورد نظر خود را با یک ترفند ساده (= انسان دوستانه بودن) جذب کنید و استراتژی های مختلفی وجود دارد که می تواند به شما در انجام این کار کمک کند. در این مقاله از سری مقالات آموزشی پایا وردپرس ، ۷ راه برای افزایش کسب و کار B2B شما وجود دارد که به شما کمک می کند تا به راحتی از مشتریان بالقوه خود پیروی کنید.

۷ راه برای افزایش کسب و کار B2B :

۱- ویدئو های زنده

بر اساس تحقیق جامعی از livestream ، بیش از ۸۰% کاربران، تماشای ویدئوهای زنده را نسبت به خواندن مطالب سایت ترجیح می دهند. در تحقیق دیگر نیز مشاهده شد که بیش از ۸۲% کاربران، تماشای این ویدئوها را نسبت به خواندن مطالب موجود در شبکه های اجتماعی ترجیح داده اند.

در واقع اگر شما به اطرافتان نگاهی بیندازید، متوجه میشوید که به طرز جالبی ویدئوها در تجارت و بازاریابی و بخصوص در زندگی هر روزه مان ادغام و یکپارچه می شوند.

ویدیئو ها برای ایجاد احساسات در کاربران، بسیار قوی و عالی هستند و به همین دلیل است که مخاطب میتواند تصمیم بهتر و دقیق تری بگیرد.

 نتیجه کلی در مورد ویدئوهای زنده

بنابراین ویدئوها قطعا باید بخشی از استراتژی تجارت B2B شما باشند. اگر شما در حال حاضر از ویدئوها استفاده می کنید، در واقع دارید از یک راه عالی برای ارتقای استراتژی تجارت تان استفاده می کنید.

با توجه به فیسبوک، ویدئوهای زنده، ۳ برابر بیشتر تماشا می شوند و ۱۰ برابر کامنت بیشتر نسبت به ویدئوهای معمولی دریافت می کنند.

SAP، یک رهبر بازار در نرم افزار سازمانی، با کارشناسان صنعت و مدیران ارشد خود برای بازاریابی و تجارت خود همکاری می کند. آنها رویدادهای مختلفی را در طول سال سازماندهی می کنند و از کارشناسان صنعت و مدیران ارشد برای سخنرانی کردن و به اشتراک گذاشتن بینش ها و نکات مفید دعوت می کنند.

7 راه برای ارتقای تجارت B2B شما
7 راه برای افزایش کسب و کار B2B

با این حال، با کمک جریان زنده با استفاده از Facebook Live، آنها توانستند به حدود ۱۰۰ هزار نفر دسترسی داشته باشند.
شخصیت های مهمی که به این رویداد دعوت شده بودند، به کمک ویدئوهای زنده به سوالات افرادی که نتوانسته بودند به طور شخصی در این رویداد شرکت کنند، پاسخ دادند.

7 راه برای ارتقای تجارت B2B شما
7 راه برای افزایش کسب و کار B2B

این یک استراتژی بازاریابی واقعا درخشان بود. محتوای این ویدیوها بعدا در وبلاگ و شبکه های اجتماعی SAP نیز مورد استفاده قرار گرفت.

۲- داستان گویی با استفاده از نام تجاری (برند)

بطور خیلی ساده که بخواهیم بگوییم، هدف بازاریابی و تجارت این است که پیام شما توسط مخاطبان مورد نظر شما را شنیده شود. برای برند های با نوع تجارت B2B، با وجود اینکه هدف شما فروش به کسب و کار و یک تجارت دیگر است، شما عمدتا به مردم می فروشید. این نوع روند به این دلیل است که مردم این تجارت ها را اجرا می کنند، نه روبات ها! بنابراین، شما باید راهی برای ارتباط با آنها را به وسیله ی سبک شخصی خودتان پیدا کنید.

داستان گویی، یک تاکتیک قوی

داستان گویی یک تاکتیک قوی است که توسط بسیاری از برندها برای ایجاد ارتباط قوی تر و شخصی با مخاطبان خود به کار می رود.

ایده این است که داستان خود را به نحوی به اشتراک بگذارید تا مخاطبان شما بتوانند به عنوان یک انسان، با شما ارتباط برقرار کنند.

برای نشان دادن اینکه افراد واقعی در پشت نام تجاری شما وجود دارند. افرادی که برای ایجاد زندگی دیگران (=مشتریان) کار می کنند.

یک نظرسنجی توسط Accenture نشان داد که اغلب افراد، قبل از این که بتوانند یک نام تجاری را دوست داشته باشند، باید بتوانند ارتباط عاطفی ایجاد کنند. و داستان سرایی چیزی است که میتواند به شما کمک کند تا ارتباط قوی ایی برقرار کنید.

حتما بخوانید  انتخاب دامنه مناسب [+10 فاکتور مهم]

۳- طرفداری از کارمندان و اعضا

چه کسی شما و بهترین محصولات تان را می شناسد؟ پاسخ واضح است: کارمندان شما! بنابراین، اگر بتوانید به خوبی از کارمندان خود برای به منتشر کردن عبارات مثبت از نام تجاری خود استفاده کنید، این می تواند واقعا مفید باشد.

این مقاله به زودی تکمیل می شود!
امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از این آموزش به خوبی ۷ راه رو برای افزایش کسب و کار B2B فرا گرفته باشید. اگر در رابطه با افزایش کسب و کار B2B پیشنهادی برای کاربران داشتید تا بهتر متوجه موضوع این مقاله بشوند، در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید.
۱ rating4/5

نزديك به 4 سال است كه در زمينه طراحی وبسایت و دیجیتال مارکتینگ فعاليت دارم. در یک سال اخير مباحث امنیت و آنالیز وبسایت به مجموعه فعاليت هايم افزوده شده است. همیشه در تلاش هستم تا تجربياتى را كه كسب می کنم، در اختيار طرفداران این حوزه قرار بدهم.

عضو میشم

اگر شما هم می‌خواهید از محبوب‌ترین مقالات و تخفیف های شگفت انگیز ما در ایمیل خود مطلع شوید، همین الان ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنید

تعداد علاقه‌مندانی که تاکنون عضو خبرنامه ما شده‌اند

۷۳

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :